عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

– تبلیغات فرهنگی

ساختار موضوع ترویجی، با مبانی ارزشی قوی دینی ورسوم نهادینه شده عمومی منافات نداشته باشد.

2- حتی المقدور نشات گرفته از تعالیم دینی و قومی باشد و یا با آنها قرابت و هم خوانی داشته باشد.

3- بر خلاف موازین عقلی و منطقی جلوه نکند.

4- ضرر و زیان آشکاری را متوجه مخاطبان نسازد.

5- از طریق رسانه­های مورد اعتماد پخش و نشر گردد.

6- از زبان و قلم و تصریح رهبران فکری ، مذهبی واجتماعی شناخته شده و از طرف فرد قابل اعتماد ، اظهار ونوشته گردد ویا مورد تایید و تنفیذ قرار گیرد.

7- در اذهان مخاطبان فایده ای از آن متصور گردد.

8- رفتار عاملان فرهنگ­ساز و مروجان ارزش­های جدید ، تصنعی نبوده و سرشار از اعتماد به نفس باشد که لازمه­ی آن این می باشد که آنها خود به حقانیت موضوع اعتقاد راسخ داشته و به آن مومن باشند.

9- از راز و رمزهای گفتاری، نوشتاری، علایم، نشانه­ها و ظرفیت­های هنری به خوبی بهره گیری گردد.

10- از طریق گفتگو مذاکره و ارتباط دو سویه غفلت نشود، از تک گویی و روش­های آمرانه پرهیز گردد تا با مفاهیم، تفاهم حاصل گردد.

تبلیغات فرهنگی “به نوعی از تبلیغ گفته می­گردد که برای القای موضوعات فرهنگی، تقویت ریشه ها، آموزش و در مجموع تزریق نوعی ایـده فـرهنگی در اذهان عمومی از آن بهره گیری می­گردد و در آن می­توان از تمام ابزارهای تبلیغ سود جست.

تبلیغات فرهنگی زیر مجموعه ای از تبلیغات سیاسی می باشد. همان گونه که قبلا به تعریف تبلیغ پرداختیم، می توانیم چنین نتیجه گیری کنیم که “تبلیغ فرهنگی فعالیتی آموزشی می باشد که به مقصود اطلاع رسانی پیام های فرهنگی انجام می گیرد “، به طوری که نتیجه این فعالیت نفوذ بر دیگران وجذب افکار عموم مردم برای شرکت کردن در فعالیت های فرهنگی ، نظیررفتن به نمایشگاه ، موزه ، تئاتر و سینما می باشد (عظیمی، 1388).

این فعالیت نه تنها بایستی به گونه جدی در سطح هر جامعه وجود داشته باشد ، بلکه برای شناخته شدن در سطح جهان ، تبلیغات فرهنگی برای آن لازم و ضروری می باشد. امروزه کشورهایی که پایگاه عظیم ماهواره ای را در اختیار دارند، می توانند از طریق تبلیغات ، ذهن­های تمام مخاطبان خارج از کشور را تحت تاثیر قرار دهند و این تبلیغات کاملاً هدفدار و از پیش تعیین شده می باشد.

بایستی از تبلیغات برای تقویت ریشه های فرهنگی مردم سود جست تا به راحتی تحت تاثیر فرهنگ های تبلیغاتی تخریبی قرار نگیرند.

تبلیغات فرهنگی برای معرفی نمایشگاه های هنری، فرهنگی، موزه­ها، کتب و نشریات و یا طرح مطالب مذهبی ، مسابقات ورزشی ، فیلم و تئاتر و یا تحلیل و یادبود از اشخاص و آموزش های عمومی در سطح جامعه به کار می رود.

طراح در طـراحی امکان بیشتری برای نمـایش دارد ، زیرا محتــوای موضوع به طـ­راح اجازه  می دهد تا تغییرات زیبـا و هنرمندانـه خود را از موضوع مطرح کند و با ذهن و تصور بیننده ارتباط معنوی مستقر نماید و بیننده نیز به دلیل فراغت و علاقه ی معنوی ، وقت زیـاد تری را برای دیدن آنها صرف می کند.

یکی از ابزارها و امکانات موجود که می تواند در گشودن باب گفتگو میان فرهنگ ها یا بالعکس در دامن زدن به کینه و نفرت قومی ، نژادی و فرهنگی سهـم اسـاسی ایفـا نماید، رسانه ها هستند.

از ضروریات مهم برای هر فردی که قصد برنامه ریزی در مورد کاربرد رسانه را دارد، داشتن ذهنی باز و فعال می باشد، زیرا بایستی بتواند از میان رسانه های مختلف بهترین رسانه یا رسانه ها را جهت کار تبلیغاتی خود انتخاب نماید. از رسانه هایی نظیر تلویزیون و رادیو گرفته تا رسانه های بسیار جدید امروزی نظیر اینترنت، همه بایستی مد نظر برنامه ریز رسانه قرار گرفته و بتواند آنها را طبقه بندی کرده و بهترین آنها را که با مقاصد تبلیغاتی اش درمورد مخاطب متناسب و متناسب می باشد، انتخاب نماید و به طرز کارآمدی از آنها بهره برداری کند. مهم­ترین گام برای انتخاب رسانه عبارت می باشد از :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1- تعیین سطح پوشش، فراوانی رویت پیام و نحوه­ی تاثیر،

2- انتخاب در میان انواع رسانه های مختلف عمده،

3- انتخاب وسیله خاص ناقل پیام و

4- تصمیم درمورد زمان بندی رسانه

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.