عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

افزایش نوع مصرف

 کوشش می­گردد نوع مصرف متنوع گردد؛ مانند نوشابه­های غیرالکلی که به غیر از رفع عطش می­تواند وسیله­ی تفریح باشد و یا با ناهار و شام صرف گردد. گل به غیر از تزیین منزل که در سابق مرسوم بود، می­تواند به همسر یا والدین هدیه گردد، برای عروسی و جشن ارسال گردد، به مراسم ختم و تشییع فرستاده گردد و یا به مصارف دیگری برسد.

 

2-5-2- افزایش مقدار خرید

کالاهای کوچک را می­توان در بسته­های بزرگ چندین عددی فروخت که در مصرف کل موثر می باشد و دیرتر تمام می­گردد؛ بسته­های صابون، نوشابه­های غیرالکلی، بیسکویت و دستمال کاغذی از این دسته هستند.

 

2-5-3-افزایش مدت مصرف

 کالاهای فصلی را می­توان در تمام سال مصرف نمود؛ مانند: یخچال، بستنی، نوشابه­ها و غذای گرم.

 

2-5-4-افزایش تکرار مصرف

 کالاهایی مستلزم بهره گیری از کالای دیگر هستند و نسبت به آن­ها جنبه­ی فرعی داشته و  عمر کوتاهی دارند؛ نظیر فیلتر کولر، روغن موتور و باطری رادیو که آن­ها را می­توان در زمان­های کوتاه­تری تعویض نمود تا کالای اصلی بهتر کار کند.

 

2-5-5- جذب نسل جدید

تبلیغات رقبا مانع از به ارث رسیدن شهرت کالاهاست و به این امید نمی­توان نشست که وقتی کالایی معروف یک نسل گردید نسل بعدی هم پس از بلوغ همان را بخرد.

 

2-5-6- نام شرکت یا نام کالا

 کالا یا موسساتی که در اثر تبلیغ معروف شده­اند، اگر تبلیغ مداوم نکنند پس از مدتی فراموش می­شوند و نام رقبا جانشین آن­ها می­گردد.

 

 

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.