عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

هدایت انتخاب مصرف­کنندگان

در یک محیط بازار بسیار پیچیده، نام­های تجاری یک راه میان­بر در فرآیند تصمیم­گیری مصرف­کننده به وجود می­آورد. در روبرو شدن با محصولاتی که به لحاظ کلیه­ی جوانب برابر هستند، مصرف­کنندگان غالباً نام­هایی را انتخاب می­کنند که آن­ها را می­شناسند، محترم می­شمارند و تأیید می­کنند. هرچند که این موضوع مدت­هاست در صنعت محصولات مشتریان مصداق داشته می باشد (بیش از 160 سال می باشد که در صنعت صابون ایوری این چنین بوده می باشد) در حال حاضر انتخاب مصرف­کننده را در صنایع مختلف مثل خدمات مالی، حمل و نقل و تجارت الکترونیک هدایت می­کند. اخیراً از مصرف­کنندگان پرسیده شده می باشد که تمایل دارند با چه نوع شرکتی مشاوره و کار کنند، مصرف­کنندگان پاسخ دادند، به جای شرکت­هایی که تنوع گسترده­ای از کلیه­ی محصولات را با قیمت پایین به مشتری ارایه می­دهند، شرکت­هایی را انتخاب می­کنند که نام تجاری مورد تأیید دارند.

 

2-10-2-افزایش وفاداری مشتریان

به دلیل این که مشتریان بیشتر نام­هایی را انتخاب می­کنند که می­شناسند، استنباط می­گردد که وفاداری مشتریان به شرکت­هایی با نام تجاری مورد تأیید، بیشتر می باشد. در نتیجه، سود مالی روشنی را برای این گونه شرکت­ها به وجود می­آورد. زیرا، هزینه­ی جذب مشتریان جدید، به گونه متوسط 10 تا 20 برابر هزینه­ی حفظ مشتریان موجود می باشد.

 

2-10-3-امکان ورود به بازار جدید

شرکت­هایی با نام­های تجاری قوی احتمالاً در ورود به بازار جدید به مراتب موفق­تر هستند. مرسدس بنز علی­رغم این که قبلاً اصلاً وسایل نقلیه­ی ورزشی تولید نمی­نمود، آن­قدر در زمینه­ی مهندسی کیفیت قوی می باشد که وقتی وارد بازار خودروهای سرعتی و ورزشی گردید، قادر گردید با یک قیمت مناسب بر بازار حکم­فرمایی کند. دیزنی نتیجه­ی مشابه همین را داشت. زمانی که وارد صنعت سفرهای تفریحی دریایی گردید، نام تجاری شرکت آن­قدر قوی بود که خط تفریحی دیزنی یکی از موفق­ترین­ها در این زمینه گردید.

 

2-10-4-امکان افزایش قیمت محصول

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

شرکت­هایی با نام تجاری قوی اغلب می­توانند قیمت­های بیشتری برای کالاهای خود درخواست کنند. تویوتا خودروهای خود را با قیمت بیشتر از قیمت خودروهای رنو می­فروشد. برعکس، یک نام تجاری ضعیف برای رقابت بایستی قیمت­های پایین ارایه کند. دیوید روبرت معاون اول استراتژی بازار شرکت نیسان در شیکاگو می­گوید یکی از دلایلی که نیسان در سال­های اخیر ضرر داد، این می باشد که شرکت نیسان تقریباً 1000 دلار در هر خودرو به خاطر ضعیف شدن نام تجاری از دست داد. وی می­افزاید: این چیزی می باشد که رئیس هیئت مدیره شرکت نیز پذیرفته می باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.