عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

مبارزه علیه عقاید مخالف

 گاهی  اوقات تبلیغات سویی علیه یک کالا یا شرکت یا مدیران یک واحد اقتصادی بر سر زبان­ها می­افتد. در این صورت برنامه­ی تبلیغاتی خاصی برای خنثی کردن شایعات لازم می باشد؛ برای مثال، تبلیغ وجود موش در روغن­نباتی و ارتباط­ی آن با توانایی جنسی از این دسته می باشد.

 

2-5-8- مبارزه با جانشین

 در اثر اختراعات یا تبلیغات، بعضی کالاها جانشین دیگر کالاها می­شوند؛ مانند نایلون، ماشین ریش­تراش و آلومینیم که جانشین ابریشم، تیغ و آهن شدند. برنامه­های متناسب تبلیغاتی می­تواند تا حدودی جلوی متروک شدن کالا را بگیرد یا لااقل به مدت زیاد آن را به تأخیر اندازد.

 

2-5-9- فعالیت خاص

 شرکت­های بازرگانی گاهی ناچارند (یا میل دارند) در مدت کوتاه به هدف بزرگی برسند؛ برای مثال، سازندگان کالاهای تابع مد در انتها فصل بایستی تمام موجودی خود را بفروشند؛ زیرا در سال بعد خریدار نخواهند داشت. این­کار با برنامه­های فوق­العاده­ی تبلیغاتی ممکن می­گردد.

 

2-5-10- خدمت به خلق

گاهی هدف از تبلیغات خدمت به جامعه یا گروه خاصی از مردم می باشد؛ نظیر جمع­آوری اعانه، اهدای بورس تحصیلی یا برنامه­های تبلیغاتی و فرهنگی. در دو صورت ممکن می باشد چنین مواردی پیش آید: اول میل قلبی مدیران بنگاه و دوم بهره گیری­ی مادی از حس تکریم و اعتمادی که در مردم ایجاد می­گردد.

دهقانی (1382)، مزایای هدف­گذاری تبلیغات را به اختصار به تبیین زیر اظهار کرده می باشد:

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-5-10-1-کاهش زمان

هدف­گذاری تبلیغات، اطلاعات دقیق­تری را برای انتخاب رسانه، پیام و بودجه فراهم می­کند. در نتیجه، آزمون و خطا در این مراحل کم­تر شده و در این صورت زمان کم­تری برای تهیه­ی تبلیغ صرف خواهد گردید.

 

2-5-10-2-کاهش هزینه

به دلیل انتخاب دقیق اهداف، از صرف هزینه­های غیرضروری جلوگیری خواهد گردید.

 

2-5-10-3-سنجش اثربخشی تبلیغ

از اهداف تبلیغ می­توان به عنوان شاخص­های سنجش اندازه اثربخشی تبلیغ بهره گیری نمود.

2-5-10-4-کمک به ارزیابی راه­حل­های موجود

زیرا در مراحل اولیه­ی هدف­گذاری، علت های انجام تبلیغ مطالعه می­گردد، پس ضرورت انجام تبلیغات نیز ارزیابی می­گردد، چه بسا راه­حل مسأله­ی موجود تبلیغات نباشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.