عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

تعیین شاخص­های مناسب برای انتخاب رسانه و پیام

 بدیهی می باشد که هدف­گذاری، شاخص­های مناسبی را برای انتخاب رسانه و پیام فراهم می­کند.

 

 

تبلیغات بر حسب هدف آن­ها به سه دسته­ی زیر تقسیم می­شوند (گرگی­زاده، 1389):

1) تبلیغات اطلاعی. هدف از این نوع تبلیغات در مراحل اولیه­ی ورود کالا به بازار، به­ وجود آوردن شناخت تقاضای اولیه می باشد.

2) تبلیغات ترغیب­کننده. این نوع تبلیغات در مرحلـه­ی رقابت مؤثـر می باشد. بعضی از تبلیغات ترغیب­کننده، به صـورت تبلیغات “مقایسه­ای” اجـرا می­شوند که عملکـرد دو یا چنـد کـالا را به مصرف­کنندگان نشان می­دهند و آنان را به انتخاب ترغیب می­کنند.

3) تبلیغات یادآوری. این نوع تبلیغ در مرحله­ی بلوغ کالا اهمیت بسیاری دارد و هدف از انجام آن این می باشد که مصرف­کننده را به تفکر در مورد کالا وادار ­کند و کالا را در ذهن مصرف­کننده زنده نگه می­دارد.

 

2-6- اثرات تبلیغات

تبلیغات دارای سه اثر بسیار مهم زیر می باشد:

 

2-6-1- ایجاد احتیاج

 تبلیغات مکرر باعث ایجاد نیاز، میل و احتیاج در جامعه می­گردد و افراد، علاقه­مند به داشتن چیزهایی می­شوند که در گذشته به آن­ها بی­اعتنا بوده­اند؛ مانند آبگرمکن، یخچال و اتومبیل در ایران. افراد برای ارضای این احتیاج­ها فعالیت بیشتری می­کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند. در نتیجه، سطح زندگی بالا می­رود (استحمام بیشتر، غذای سالم­تر، مسافرت بیشتر و زندگی حرفه­ای­تر).

 

2-6-2- افزایش فروش

 نتیجه­ی مسلم اثر تبلیغات ازدیاد فروش و تولید می باشد که باعث کم ­شدن مخارج تولید می­گردد؛ زیرا، در تولید بیشتر، هزینه­ی ساخت هر واحد کمتر می­گردد.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.