عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

تعیین بودجه تبلیغ

شرکت پس از تعیین هدفهای تبلیغ بایستی برای هر محصول بودجه تبلیغ تعیین نماید. در اینجا بعضی عوامل خاص را در می‌شماریم که شرکت‌ها به هنگام تعیین بودجه تبلیغ بایستی به آنها توجه کنند:

مرحله چرخه زندگی محصول: اصولاً شرکت‌ها برای محصولات جدید جهت آگاه کردن مصرف کنندگان و فراهم آوردن زمینه ای که مصرف کننده محصول جدید را بیازماید ناگزیرند بودجه های تبلیغی سنگین تری در نظر بگیرند. معمولاً محصولاتی که در بازار به مرحله اشباع رسیده اند (از نظر درصد فروش) نیاز به بودجه چندان زیادی ندارند.

سهم بازار:محصولاتی که با نام و نشان تجاری شناخته شده به سهم بزرگی از بازار دست یافته اند بایستی بودجه زیادی (از نظر فروش) خرج تبلیغ نمایند، در مقایسه با محصولاتی که سهم کمی از بازار را در اختیار خود دارند. گرفتن سهم بازار از شرکت های رقیب نیاز به بودجه تبلیغاتی زیادی دارد، در مقایسه با حفظ سهم بازار کنونی.

رقابت و هیاهو: در بازاری که تعداد زیادی رقیب هست و هزینه های زیادی صرف تبلیغ می گردد، شرکتی که محصولی را با نام و نشان تجاری خاص عرضه می کند، ناگزیر می باشد بودجه زیادی به مصرف برساند تا در یک چنین بازار پر هیاهو صدای خود را به گوش مصرف کنندگان مورد نظر برساند.

تکرار تبلیغ: برای رساندن پیام در مورد محصولی با نام و نشان تجاری خاص، شرکت بایستی تبلیغ را تکرار نماید و از این رو بودجه تبلیغ بایستی افزایش یابد.

متمایز بودن محصول: اگر محصولی مشابه محصولات دیگر (نام و نشان تجاری مشابه و نام و نشان تجاری محصولات دیگر) باشد (مانند نوشابه های غیر الکلی و شوینده ها). شرکت بایستی برای متمایز ساختن محصول خود هزینه بیشتری از بابت تبلیغات بپردازد. اگر محصول با محصول شرکت های رقیب متفاوت باشد، شرکت می‌تواند برای معرفی وجه تمیز محصول تبلیغ نماید.

 

2-8-3 تصمیمات در مورد پیام:

پس از تعیین اهداف و بودجه آگهی مدیریت بایستی استراتژی خلاقانه ای را توسعه دهد در این راستا بایستی از سه مرحله بگذرد که عبارتند از: تهیه و تنظیم پیام، ارزیابی و انتخاب پیام و اجرای پیام.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش:

عمده ترین هدف پژوهش این می باشد که مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده پژوهش را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1ـ تجزیه و تحلیل جایگاه ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

2ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

3ـ مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.