عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

ارتقای فروش

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ارتقای فروش به فعالیت­های بازاریابی، غیر از فروش شخصی، آگهی و تبلیغات تجاری اطلاق می­گردد و شامل نمایش دادن کالا در نمایشگاه­ها، نشان دادن طرز کار کالا و روش­های دیگر می باشد. شرکت در نمایشگاه­های بین­المللی اثربخشی خود را از لحاظ بالا بردن سطح فروش به اثبات رسانده می باشد.

 

2-7-4-روابط عمومی

علی­رغم وجود تعریف­های بسیار متفاوتی که برای روابط عمومی ارایه کرده­اند، هوشمند سفیدی در کتاب راهبردهای عملی با ارایه­ی 27 تعریف از روابط عمومی و ذکر ویژگی­های آن معتقد می باشد که می­توان تعـریفی جامع از روابط عمومی ارایه نمود که آن عبارت از مجمـوعه­ای از فعالیت­های ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و پژوهش می باشد که با بهره گیری از شیوه­های عملی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع­یابی از نظرهای آنان تجزیه و تحلیل گرایش­های مخاطبان و افکار عمومی به مقصود گفتگو با آنان برای رسیدن به تفاهم با کاربرد روش­ها و ابزارهای ارتباطی نوشتاری، گفتاری، دیداری و شنیداری می باشد.

 

2-7-5-تبلیغات تجاری

تبلیغات تجاری برانگیختن تقاضای یک محصول یا خدمت می باشد، از طریق خبرهای از نظر تجارت مهم و مربوط به کالا که در نشریات چاپ می­گردد و یا ایجاد جو مساعد برای کالا از طریق رادیو، تلویزیون یا صحنه که بابت آن پولی توسط تهیه­کننده یا فروشنده پرداخت نمی­گردد. تبلیغات تجاری علمی می باشد پویا که با تغییر و تحولات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هر روز شکل تازه­ای به خود می­گیرد و در محیط­های متفاوت با در نظر داشتن عقاید، آداب و رسوم، فرهنگ و مذهب محتوای خاصی می­یابد.

 

 

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.