دانلود پایان نامه

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با بهره گیری از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

فرآیندهای مدیریت زنجیره‌ تأمین

مدیریت زنجیره‌ تأمین از دید فرآیندی عبارت می باشد از مدیریت فرآیندهای اصلی کاری در طول شبکه ای از سازمان‌هایی که زنجیره‌ تأمین را تشکیل می‌دهند و از مشتری نهایی تا تأمین کننده اصلی را در بر می گیرد. فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره‌ تأمین توسط اعضای مجمع جهانی ‌زنجیره‌ تأمین[1]  تعریف شده و عبارتند از:

 

 

” مایکل همر[10]” اعتقاد دارد هنگامی‌که فرآیندها درون سازمان پیاده سازی شدند لازم می باشد آنها را مابین کمپانی ها نیز پیاده سازی کنیم. مرحله بعدی  موثر کردن و ساده کردن فرآیندهایی می باشد که بین کمپانی ها هستند. این جاست که جنگ بر سر درآمد و سود بیشتر در می گیرد و برنده آن کمپانی هایی خواهند بود که شیوه ای جدید برای کسب و کار خود بیابند و فرآیندهایی را بصورت طولی در سازمان طرح نموده و مدیریت نمایند. این کمپانی ها آنهایی خواهند بود که از بازده بالایی برخودارند.

 

2-1-11- فرآیند های اصلی مدیریت زنجیره‌ تأمین

مدیریت زنجیره‌ تأمین داراى سه فرآیند عمده می باشد که عبارت‌اند از:

الف) مدیریت اطلاعات                 ب) مدیریت لجستیک             ج) مدیریت روابط

 

الف- مدیریت اطلاعات:

امروزه تأثیر، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى می باشد. گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌گردد تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره‌ تأمین – همان گونه که گفته گردید -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیت ها، بسیار مهم می باشد. این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات متناسب و مناسب میان شرکاء باعث خواهد گردید تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد گردید. به گونه کلى در زنجیره‌ تأمین، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:

الف-1- مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى).

الف-2- تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکاء (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و…)

الف-3- جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى، انتخاب و توسعه تأمین کنندگان جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و… می باشد. که براى پیش بینى طریقه بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا ایجاد و بهبود روابط بین شرکاء می باشد.

چنانچه پیداست، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره‌ تأمین مى تواند بر روى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره‌ تأمین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره‌ تأمین می باشد.

 

  1. Global Supply Chain Forum
  2. Customer Relationship Management
  3. Customer Service Management
  4. Demand Management
  5. Order Fulfillment
  6. Manufacturing Flow Management
  7. Supplier Relationship Management
  8. Product development and Commercialization
  9. Return Management

10-Maekel Hameer

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی پژوهش

  • تأثیر عواملی همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاری)، توان مالی، سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)، توان و دانش فنی، استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  • درجه اهمیت و اولویت هریک از معیارها در ارزیابی تامین کنندگان چگونه می باشد؟

 

1-5- سوال‌های فرعی پژوهش

  1. تأثیر بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  2. تأثیر شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  3. تأثیر توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  4. تأثیر سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  5. تأثیر توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  6. تأثیر استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟