عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

10مفهوم تبلیغات

تبلیغات وظیفه ارتباطی بازاریابی را انجام می‌دهد.[1]امروزه یک شرکت مدرن دارای سیستم ارتباطی بازاریابی پیچیده ای می‌باشد. این شرکت‌ها با واسطه ها، مشتریان و همچنین اقشار گوناگون مردم ارتباط مستقر می‌کنند. واسطه های این شرکت‌ها نیز با مشتریان و توده مردم ارتباط دارند. مشتریان نیز از طریق اظهار نظر[2]با یکدیگر و با سایر مردم ارتباط مستقر می‌کنند. در این ارتباطات برگشت اطلاعات[3] نیز هست.

به گونه کلی ایجاد ارتباط با مشتری جهت مطلع کردن و تأثیر گذاری بر روی توجه و رفتار وی را تبلیغات گویند. روشهای مختلف تبلیغات[4] و یا آمیخته تبلیغات[5] عبارتند از:

1- آگهی تجاری[6]  ، 2- فروش شخصی[7]  ، 3- پیشبرد فروش[8]  ، 4- روابط عمومی[9]  و بازاریابی مستقیم[10].

آگهی تجاری: ارتباطی می باشد که شرکت از طریق رسانه های غیر فردی[11] با مشتریان خود ایجاد می کند و بابت آن وجهی را پرداخت می‌نماید.

فروش شخصی: ارائه شفاهی محصولات که به صورت مکالمه با یک یا چند نفر مشتری با هدف ایجاد فروش صورت می‌گیرد را فروش شخصی می‌نامند.

پیشبرد فروش: انواع سیاست های تشویقی کوتاه مدت جهت ترغیب خرید و یا فروش یک محصول و یا خدمت، پیشبرد فروش نامیده می گردد.

روابط عمومی: ایجاد ارتباط خوب با اقشار مختلف مردم، ایجاد ذهنیت مثبت در مورد شرکتو از بین بردن شایعات و غیره، روابط عمومی خوانده می گردد و یا روابط عمومی عبارت می باشد از برنامه های گوناگونی که جهت ارتقاء تصویر ذهنی از یک شرکت و یا محصولات آن شرکت طراحی شده می باشد.

آوازه جویی[12]: نوعی روابط عمومی می باشد که مانند آگهی تجارتی شامل پیامی می گردد که از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه می گردد. اما تفاوتش با آگهی تجارتی در این می باشد که اولاً هزینه ای بابت آن پرداخت نمی‌گردد ثانیاً سازمان کنترلی روی آن ندارد و به صورت خبر ارائه می گردد. پس اعتبار بیشتری نسبت به آگهی تجارتی دارد.

بازاریابی مستقیم: ارتباط مستقیم با هر یک از مشتریان خاص کنونی یا بالقوه، از طریق تلفن، فکس، پست، پست الکترونیکی[13] ، پست صوتی[14] ، اینترنت و غیره را بازاریابی مستقیم می‌نامند.

[1] . E. Cundiff , M.T.Hilger ,Marketing in the International Environment, Printtic – Hall,1988, P.403

[2]. Word of Mouth

[3]. feed back

[4] . Promotion

[5] . Promotion Mix

[6] . Advertising

[7] . Personal selling

[8] . Sales promotion

[9] . Public Relations

[10] . Direct Marketing

[11] . Impersonal Media

[12] . Publicity

[13] . E.Mail

[14]  . Voice – Mail

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش:

عمده ترین هدف پژوهش این می باشد که مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده پژوهش را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1ـ تجزیه و تحلیل جایگاه ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

2ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

3ـ مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.