عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با بهره گیری از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

سازمان پژوهش

قلمرو سازمانی این پژوهش مشتمل بر 5 فصل می باشد: فصل یک کلیات پژوهش و طبقه بندی پایان نامه را اظهار می کند. فصل دوم با هدف مطالعه ادبیات موضوع، آغاز به معرفی زنجیره‌ تأمین پرداخته و سپس لجستیک و تدارکات کالا و بحث خرید در پارس جنوبی خواهد پرداخت. سپس به ساختار فرآیند خرید و شیوه ارزیابی و فرمهای مورد بهره گیری در این شرکت خواهیم پرداخت. که در نهایت با مطالعه مدل های ریاضی ارزیابی تامین کننده به مدل های تصمیم گیری چند شاخصه و.. خواهیم پرداخت. در فصل سوم متدولوژی مورد بهره گیری را مورد مطالعه قرار می دهد. فصل چهارم به مطالعه یافته های حاصل از پژوهش پرداخته و مدل مطروحه را همراه با نمودارهای توصیفی و… حل می کند و سپس با در نظر داشتن روش برای مطالعه  نتایج حاصله از حل روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی[1] پنج تامین کننده را در یک یا دو بخش مختلف خرید انتخاب و بر اساس روش تجزیه تحلیل سلسله مراتبی آنها را اولویت بندی می نماییم. در فصل پنجم نتایج حاصل از پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه می گردد.

 

 

 

1-15-تعاریف اصطلاحات بکار برده شده(مفهومی)

1-15-1- مدیریت زنجیره‌ تأمین[2]

زنجیره‌ تأمین بر تمام فعالیت‌های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام(استخراج) تا تحویل به مصرف کننده نهایی و نیز جریان‌های اطلاعاتی مرتبط با آنها مشتمل می گردد. به گونه کلی، زنجیره‌ تأمین زنجیره‌ای می باشد که همه فعالیت‌های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل می گردد(لاودون، 2002،ص588).

 

1-15-2- زنجیره تامین

فعالیتهای یکپارچه پروسه تامین مواد، تبدیل آنها به کالاهای واسطه و نهایی، توزیع کالا وتحویل آن به مشتریان نهایی تصریح دارد (هیزر؛رندر،2001)[3].

 

1-15-3- لجستیک

لجستیک بخشی از فرآیند زنجیره‌ تأمین می باشد که برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل موثر و کارای جریان و انبارش کالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط را از نقطه مبداء تا نقطه مصرف به عهده دارد تا نیازمندی‌های مشتری برآورده گردد. لجستیک عبارت می باشد از یکپارچه‌سازی دو یا چند فعالیت به مقصود برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و کنترل کارایی جریان مواد و محصولات از نقطه مبداء تا نقطه مصرف.

 

1-15-4- کیفیت

کیفیت کالا توانایی و قابلیت کالا در انجام وظایف محوله را نشان می دهد. کیفیت ویژگی هایی نظیر دوام، قابلیت اعتماد، دقت، سهولت بهره گیری، تعمیرپذیری آسان و سایر صفات ارزشمند کالا را در بر می گیرد (ایران نژاد پاریزی، 1386، 348 ).

 

1-15-5- نام و نشان تجاری

مطابق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا[4] ؛یک نام تجاری، یک نام، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود(کاتلر، 1384،482).

 

1-15-6  قیمت

قیمت عبارت می باشد از ارزشی که مشتریان احتمالاً برای محصول یا خدمتی قائل می شوند. قضاوت و تصمیم گیری در مورد مناسب یا نامناسب بودن قیمت هر محصول به عهده مصرف کننده می باشد (روستا و دیگران، 1385،252).

 

1-15-7  کاربران[5]

افرادی که با محصول کار می‌کنند و تجربه بهره گیری از آن را دارند. آنها اغلب پیش نویس خرید را آغاز و سپس خصوصیات محصول را تعیین می‌کنند.

 

 

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-15-8  تاثیرگذارها[6] 

افرادی که به واسطه مشاوره‌ها و راهنماییهایی که می‌کنند روی نتیجه فرایند خرید اثرمی‌گذارند.

 

1-15-9  خریداران چ

افرادی که اختیار و مسئولیت رسمی، در انتخاب عرضه کنندگان و تنظیم شرایط خرید دارند.

 

1-15-10  تصمیم‌گیرندگان

در واقع انتخاب عرضه کنندگان با این افراد می باشد و افرادی هستند که از قدرت رسمی خود برای دادن نظر مساعد نسبت به یک عرضه کننده بهره گیری می‌کنند. بعضی وقتها کسی که بودجه را در اختیار دارد، تصمیم گیرنده می باشد و بعضی وقتها هم یک طراح محصول به خاطر تجربه مثبتی که در قبل، از بهره گیری محصولات یک عرضه کننده خاص دارد، تصمیم گیرنده می گردد.

 

3.AHP

[2]. Supply Chain Management

[3] – Heizer & Render, 2001

[4]– The American Marketing Association

  1. users
  2. Influencers

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی پژوهش

  • تأثیر عواملی همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاری)، توان مالی، سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)، توان و دانش فنی، استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  • درجه اهمیت و اولویت هریک از معیارها در ارزیابی تامین کنندگان چگونه می باشد؟

 

1-5- سوال‌های فرعی پژوهش

  1. تأثیر بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  2. تأثیر شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  3. تأثیر توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  4. تأثیر سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  5. تأثیر توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  6. تأثیر استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟

مطالعه و اولویت بندی تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با بهره گیری از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی