عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

افزایش استخدام کارکنان

شرکت­هایی با نام تجاری قوی بهتر می­توانند نخبگان را استخدام کنند. در سال 1998 مرکز مشاوره مدیریت مرسر از فارغ­التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نظرخواهی نمود که چه عاملی بر تصمیم­های استخدامشان تأثیر گذاشته می باشد. پاسخ­دهندگان به این نظرخواهی نام تجاری و شهرت شرکت را عامل شماره­ی یک تأثیرگذارنده بر انتخابشان دانستند. در واقع نام تجاری شرکت حداقل 25 درصد بیشتر از سایر عوامل دیگر نظیر حقوق، نوع کار، فرهنگ شرکت، فرصت­های ترفیع و تشویق امتیاز کسب نمود.

 

 

 

 

2-11-ارتباط­ی تبلیغات و فروش

2-11-1- فـروش

درآمد فروش، مهمترین عامل در تضمین بقای بنگاه­های اقتصادی می باشد. زیرا، بدون تحصیل درآمد فروش، سود وجود ندارد و بدون سود نیز ادامه­ی حیات واحد تجاری امکان پذیر نخواهد بود. علی رغم اهمیت درآمد فروش تعریف دشوار می­باشد. این اشکال در تعریف هزینه نیز هست. اگر چه با در نظر داشتن این که درآمد فروش و هزینه، اجزای تشکیل دهنده سود می­باشد. می­بایست تعاریف مناسبی برای این عناصر ارائه نمود. اما، همچنان مشکل مزبور هست. به علاوه، بر مبنای تعاریف درآمد فروش و هزینه، بایستی بتوان مقطع زمانی مناسب برای شناسایی این عناصر را نیز تعیین نمود اگر چه در اقدام، انجام چنین کاری دشوار می باشد.

بسیاری از صاحب نظران، تعاریفی را برای عناصر مزبور ارائه کرده­اند، که مستقل از تعریف سود می باشد و به جای آن بر تغییراتی که در دارایی­ها و بدهی­ها رخ می­دهد متکی می باشد. درنتیجه، به جای این که درآمد فروش و هزینه بر تعریف سود مبتنی باشد، سود بر اساس تعاریف درآمد فـروش و هـزینه به دست می­آید.

تعاریفی که در اقدام برای درآمد فروش مطرح شده غالباً به بعضی از روش­های خاص، بعضی از تغییر ارزش­ها و زمان شناسایی آن مربوط گردیده می باشد. این گونه تعاریف، موضوع جدا کردن تعریف درآمد فروش را از مسائل ارزشیابی و زمان شناسایی آن مشکل می­سازد. درآمد فروش به صورت زیر تعریف شده می باشد:

درآمد فروش از فروش محصولات و ارائه­ی خدمات، تحصیل و بر مبنای صورت حساب ارائه شده به مشتـریان، صاحبـکاران یا مستاجرین در ازای کالاها یا خدمات تامین شده انـدازه گیری می­گردد.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.