عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

ایجاد واحدهای عظیم

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ازدیاد فروش باعث ایجاد شرکت­های بزرگ تولیدی و بازرگانی می­گردد که برای اداره­ی امور خود به مدیران لایق و مهندسان و کارمندان تحصیل کرده و متخصص احتیاج دارند. در نتیجه، سطح آگاهی­ها و درآمدها بالا می­رود؛ برای مثال می­توان به مقایسه­ی حقوق و دانش کارمندان شرکت­ها در بیست سال قبل و امروز تصریح نمود (حسینی، 1387).

تبلیغات باعث ایجاد میل به داشتن اشیا یا خدمات می­گردد و تشدید میل، ایجاد احتیاج می­کند. ایجاد میل و احتیاج به ­صورت تغییـر در سلیقه، آداب و رسوم، اعتقادات و اختصار طرز زندگی مـردم بروز می­کند. نتیجه این­که مردم ایـران به­ جای خرید فرش، زمین، طلا، نقره و جمع­آوری پول و نظایر این­ها، اکنون اتومبیل، یخچال، آبگرمکن، کولر، رادیو و تلویزیون می­خرند، به ­جای زندگی در خانه­های گلی و قدیمی، در آپارتمان زندگی می­کنند و لوازم راحت و زیبای منزل را تنها برای میهمان نمی­گذارند، غذای بسیار بهتری می­خورند و نمی­توان منکر تأثیر مهم تبلیغات، در این تغییرات بود.

 

2-7- روش­های اجـرای تبلیغات  

کشورهای مختلف، نه تنها به زبان­های متفاوت تکلم می­کنند، بلکه تفاوت­های اساسی بین شرایط اقتصادی، مذهب، فرهنگ، محیط زندگی و مقررات دولتی آن­ها هست. با این تفاصیل، کوشش در راه ارتباطات بازاریابی بایستی موفق باشد تا با این بازارهای متفاوت، ارتباط مستقر کرده و با ایجاد حس اعتماد و اطمینان در آن­ها، شرکت و کالاهای خود را به آن­ها معرفی کند. تبلیغات یکی از راه­های برقراری ارتباط بین­المللی می باشد. فشردگی رقابت در بازارهای صادراتی باعث مشکل­تر شدن ارتباط خواهد گردید. گذشته از این، اندازه استقبال مردم از رسانه­های گروهی یک کشور نیز باعث دشوارتر شدن ارتباط بازاریابی صادراتی می باشد. مشکل دیگر این می باشد که در بعضی از کشورهای جهان سوم تعداد سازمان­های تبلیغاتی بسیار محدود بوده و در مواردی اصلاً وجود ندارد (دهقانی، 1382).

به اعتقاد گیسر[1] (1991) آمیخته­ی تبلیغاتی مرتب از چهار عنصر آگهی، فروش شخصی، ارتقای فروش و روابط عمومی می باشد (بسته­بندی را هم می­توان جزیی از آمیخته تبلیغاتی محسوب نمود). آنان چهار عنصر مزبور را به تبیین زیر تعریف کرده­اند

 

2-7-1-آگهی

 آگهی هر نوع تبلیغ غیرشخصی درمورد اندیشه­ها، کالاها یا خدماتی می باشد که بابت آن، پولی پرداخت گردد. مشخص می باشد که آگهی از رسانه­های گروهی پخش می­گردد تا عده­ی زیادی در جریان قرار بگیرند و آگهی­دهنده تا حد بسیار زیاد بر پیامی که ارایه می­گردد، کنترل دارد.

2-7-2-فروش شخصی

فروش شخصی ارایه­ی کالا به مشتریان احتمالی همراه با توضیحات شفاهی به مقصود به فروش رساندن کالا می باشد. در این وسیله­ی بسیار انعطاف­پذیر تبلیغ، می­توان برای آگاه کردن گروهی که عملاً در زمان ارایه­ی کالا حضور دارند، محتوای سخن را عوض کرد. فروش شخصی برای بالا بردن سطح فروش کالاهایی که در ساخت آن­ها تکنیک بالا به­کار گرفته شده، تأثیر مهم داشته می باشد به ویژه در مواردی که نحوه­ی پرداخت و ترتیبات دیگر بایستی با شخص مشتری حل ­و فصل گردد.

1- Gisser

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.