دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

این فصل به گونه کلی به دو قسمت کلی تقسیم می­گردد. در بخش اول مبانی نظری و تعاریف مختلف از تبلیغات، اهمیت و ابعاد مختلف آن­ ارائه می­گردد و در بخش دوم این فصل نیز به بعضی از پژوهش­هایی که در این زمینه در داخل و خارج کشور انجام شده­اند، تصریح می­گردد.

 

2-2-تبلیغات   

یکی از روش­های شناساندن کالا یا محصول به مصرف­کننده، تبلیغات می باشد. تبلیغات صحیح موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفیت کالا می­گردد. در بازاریابی بین­الملل تبلیغات به عنوان یکی از پرقدرت­ترین ابزارهای مدیریت بازاریابی می باشد و شرکت­ها، به­ ویژه شرکت­های چند ملیتی که در بازارهای بین­المللی فعالیت دارند، سرمایه­گذاری­های عمده­ای در تبلیغات انجام می­دهند. تبلیغات دارای آثار مثبتی در تولید و فروش کالا و تشویق مردم  به مصرف می باشد. تبلیغات بر خلاف تصور بعضی مردم، تنها برای شناسایی نیست، بلکه تأثیر بزرگ آن یادآوری و تشویق به مصرف می باشد. در نظر عوام و حتی به ­­عقیده­ی بعضی علمای اقتصاد، تبلیغات تولید نیست؛ زیرا تنها اثر آن افزایش فروش یک کالا به زیان کالای دیگر می باشد. درست می باشد که تبلیغات باعث افـزایش فـروش یک کالا به زیان کالای دیگر می­گردد. اما، این تنها اثر تبلیغات نیست زیـرا، تنها زمانی این موضوع صادق می باشد که کالاهای دیگـر تبلیغ نشوند (حسینی، 1387).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف کلی پژوهش این می باشد که تأثیر هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز مطالعه و آزمون گردد. اهداف ویژه­ی پژوهش، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به مقصود یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.