دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

: بازاریابی و تبلیغات

 

مقدمه:

با در نظر داشتن اینکه تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتد لذا شرکت‌ها مجبورند تا به علت های جهانی سازی، پیشرفت تکنولوژی و تغییر شرایط اقتصادی، استراتژی های خود را تغییر دهند و در هر لحظه آماده تغییرات باشند، اما بایستی دید که بازاریابی در این بین چه نقشی را می‌تواند بازی کند و بازاریابی می‌بایستی پاسخ گوی نیازهای فردی و اجتماعی باشد.

با در نظر داشتن تأثیر پر رنگ تبلیغات و تأثیر تبلیغات به هنگام خرید، تحقیقات بی شماری در خصوص    تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن انجام گرفته می باشد با در نظر داشتن اینکه در قرن حاضر، تبلیغات جایگاه ویژه ای دارد و در دنیای تجارت از تبلیغات تلویزیونی بهره گیری می گردد اما به گونه کلی معلوم نیست که تاثیر تبلیغات به چه صورتی انجام می‌گیرد، بطور کلی می‌توان نتیجه گرفت که مساله تبلیغات تلویزیونی ذاتاً مساله پیچیده ای می‌باشد در کشورهای آمریکایی و اروپایی سالیانه مبلغ هنگفتی صرف تبلیغات تلویزیونی می گردد و تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک صنعت بسیار مهم و دارای جایگاه خاص، شناخته می گردد.در این قسمت آغاز با تعاریفی از بازاریابی و اجزاء آن و آمیخته های بازاریابی مانند قیمت – محصول – توزیع و ترفیع، و به جایگاه ویژه ای که تبلیغات در این بین دارد و یکی از اجزای آمیخته ترفیع می باشد، می‌پردازیم و همینطور رفتار مصرف کنندگان در هنگام خرید محصولات و مراحل مختلف فرآیند تصمیم خرید را تبیین می‌دهیم و رفتار مصرف کننده و تأثیر تبلیغات را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

 

2-1 تعریف بازاریابی :

بازاریابی شامل فرآیندی می باشد از تجارت که جریان کالا یا خدمات را از تولید کننده به مصرف کننده هدایت می کند.

 

2-2 ابعاد بازاریابی :

بازارگرایی: گرایش به بازار و نیازهای مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید می باشد. مدیران کامیاب کسانی هستند که سازمان خود را با شرایط روز همگام می‌سازند. این همگامی زمانی امکان پذیر می باشد که کارکنان و مدیران، گرایش به بازار را به عنوان یک فرهنگ و بینش بپذیرند و دنبال کنند.

– بازارشناسی: «شناخت» لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی می باشد. شناخت بازار تلاشی نظام مند می باشد برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار مانند خریداران بالقوه و بالفعل، فروشندگان بالقوه و بالفعل، واسطه های گوناگون، رقبا، محصولات و خدمات موجود و مورد نیاز، سازمانهای تسهیلاتی و خدماتی (نظیر سیستم بانکی، بیمه، حمل و نقل، انبارها و بانکهای اطلاعاتی)، سازمانهای تحقیقاتی، تبلیغاتی و مشاوره ای و سرانجام همه عواملی که بر نظام بازار تأثیر دارند، مانند قوانین، مقررات و مصوبات دولتی، عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تکنولوژیک، بومی و اقلیمی.

امروزه مدیر علاوه بر درگیر بودن با عوامل و معضلات درون سازمان، نگران دگرگونیهای عوامل برون سازمانی می باشد؛ به همین دلیل بایستی بازار خود را بیش از هر زمان دیگری مورد مطالعه و مطالعه قرار دهد تا فرصتهای و تهدیدها و روندها

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش:

عمده ترین هدف پژوهش این می باشد که مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده پژوهش را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1ـ تجزیه و تحلیل جایگاه ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

2ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

3ـ مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید