عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

ده اشتباه رایج در تبلیغات:

بارها نظاره شده مدیران شرکت‌ها و کارگزاران تبلیغات با وجود صرف هزینه‌های گزاف در بخش معرفی و تبلیغات، از عدم بازدهی مناسب و نتایج غیرسودمند حرکت‌های تبلیغاتی خود ناراضی هستند. در این‌جا کوشش داریم با هدف افزایش بازده سیاست‌های تبلیغاتی به اختصار فهرست 10 اشتباه اصلی را که بایستی از ارتکاب آن‌ها خودداری نمود مورد مطالعه قرار دهیم.

 

– کوشش برای دستیابی به هدف‌های لحظه‌ای و خشنودی‌های مقطعی  

عموما آن دسته از آگهی‌های تبلیغاتی که بر پایهء سیاست‌های زودگذر و با هدف واکنش فوری از سوی مردم تنظیم و به مورد اجرا در می‌آید به همان نسبت نیز به محض انقضای دورهء معین در طرح پیشنهادی به سرعت به فراموشی سپرده می شوند.

این واقعیتی می باشد که بعضی مدیران شرکت‌ها و مجریان تبلیغات به جای صرف زمان مناسب و کافی جهت انتشار موارد تبلیغاتی خود و به دست آوردن بازده مناسب کوشش دارند با فوریت هر چه تمام‌تر و در کم‌ترین زمان ممکن به حد مطلوبی از بازدهی نایل شوند.

در صورتی که معمولا افق دید و سطح نیازها و انتظارات کارگزاران تبلیغات با آن چیز که در ذهن مشتری می‌گذرد متفاوت می باشد.

 

– کوشش در جذب هر چه بیش‌تر مردم بدون در نظر داشتن برآیند منافع حاصله 

به مقصود کاربست یک ترکیب رسانه‌ای موثر و کارساز هر یک از اجزا و عناصر در ترکیب بایستی با تکرار مناسب خود ذهنیت پایدار و خوشایندی را در مشتریان ایجاد کنند. با این حال غالبا در به کارگیری ترکیب رسانه‌ای دستیابی به تعداد هر چه بیش‌تر مخاطب با تکرار ناکافی به مرحلهء اجرا در می‌آید.

در هر حال فراموش نکنیم که هزینهء ترغیب 100 درصد مردم به پیمودن 10 درصد مسیر مورد نظر ما با این‌که 10 درصد مردم را جذب کرده و به 100 درصد نتایج مورد نظر نایل شویم با هم برابر می باشد.

 

– ادعای صاحبان کسب و کار مبنی بر وقوف کامل  بر همهء آن چیز که بایستی دانست

عموما مدیران و صاحبان کسب و کار با چنین دیدگاهی به تدریج از درک جایگاه و چگونگی عملکرد شرکت و محصول تولید‌ی‌شان از منظر افکار عمومی خارج از محدودهء کاری خود عاجز می شوند.

در چنین شرایطی مدیر مربوطه از داخل مجموعهء خود به محیط خارج و آن چیز که در بیرون می‌گذرد نگاه کرده و کوشش دارد خود را برای فردی که از پشت دیوارهای شرکت به داخل توجه دارد توصیف کند.

در صورتی که بهتر می باشد به جای قرار گرفتن در داخل موسسه و نگاه به بیرون، خود را در بیرون موسسه فرض کرده و از آن‌جا با نگاه به داخل، مناسبات را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهد.

 

– ادعاهای تکراری و بی‌اساس

تبلیغ‌کنندگان غالبا با طرح شعارهای کلیشه‌ای و خسته‌کننده ادعا می‌کنند که آن‌ها دنبال آن چیزی هستند که مشتری می‌خواهد مثل بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت، اما هیچ‌گونه اقدام عملی و شاهدی برای اثبات ادعای خود ارایه نمی‌دهند.

در صورتی که بایستی به آن چیز که اظهار می‌کنند ایمان داشته باشند. پس چنانچه در آگهی‌های تولیدی و چاپ گردیده، اطلاعات جدید و چشم‌اندازهای بدیعی را از محصول و خدمات مورد عرضه ارایه ندهید منتظر عواقب و نتایج منفی آن ‌باشید.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش:

عمده ترین هدف پژوهش این می باشد که مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده پژوهش را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1ـ تجزیه و تحلیل جایگاه ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

3ـ مطالعه ارتباط بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.