عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با بهره گیری از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

– افزایش حسن شهرت

“برند” ترجمه دقیقی به فارسی که بار معنایی و مفهوم قدیمی آن را به درستی اظهار کند، ندارد. در معنای اصلی و قدیمی آن به داغ کردن یک علامت روی چوب، چرم و… می گفتند. در آن وقت، این راهی برای اثبات مالکیت و اصالت بود.

مفهوم این واژه کم کم در طول زمان و با گسترش بازارها در جهان تغییر شکل داد و تبدیل به مفهومی گردید که دارای اعتبار و قدرت می باشد. این قدرت، همان توانایی نفوذ در رفتار خریدار می باشد.
وزن و ارزش یک «برند» را به صورت جایگاهی که در ذهن و قلب مردم دارد، می توان ارزیابی نمود.

امروزه با در نظر داشتن توسعه و تنوع محصولات تولیدی شرکت ها و با در نظر گرفتن رقابت شدیدی که میان شرکت ها هست و همچنین مشابهت زیاد محصولات آنها، تصمیم گیری در مورد انتخاب محصول برای مشتریان، زمان بر و پر هزینه  شده  می باشد. پس‌، خریداران و مصرف کنندگان به دنبال راه های کوتاه تر و مطمئن تری برای انتخاب محصول یا خدمت هستند تا در عین اینکه خطر حاصل از خرید را کاهش می دهند بهترین نتیجه و بهره را از انتخاب خود کسب نمایند(امیر شاهی و مطهری، 1386، 42).

با در نظر داشتن ابعاد گسترده برند(نام تجاری) در این پژوهش پژوهشگر به یکی از ابعاد نام تجاری (حسن شهرت) می پردازد. این معیار مربوط به اندازه تأثیر پیشنهاد بر افزایش وجه شرکت در میان سایر شرکت ها و همچنین در نظرمشتریان شرکت می باشد. به علاوه می تواند در افزایش علاقه کارکنان به سازمان مؤثر باشد. مهمترین عوامل این معیار عبارتند از:

  • افزایش حسن شهرت و مطرح شدن شرکت به عنوان شرکت موفق در سطح کشور.
  • کسب افتخارات و جوایز برای شرکت.
  • افزایش حس تعلق سازمانی کارکنان و احساس افتخار به کارکردن در شرکت.
  • افزایش سطح رضایت کارکنان

به گونه کلی در این پژوهش از پاسخ دهندگان در ارتباط با این معیار خواسته گردید تا با در نظر گرفتن امتیاز مناسب برای یک تامین کننده فرضی در ذهن خود، و در نظر گرفتن عواملی زیرا، تامین کننده شهرت جهانی دارد(یعنی از جهت صادر ات کالا، مواد و نماینده شرکت های خارجی می باشد/ نمی باشد)، شهرت منطقه دارد و یا در داخلی فعالیت خود را متمرکز کرده، شهرت ملی می باشد یعنی در شهرهای دیگر نمایندگی / شعبه دارد و یا فقط یک فروشگاه بزرگ می باشد، محلی می باشد یا اصلاً اسم و رسم معروفی حتی در شهر خود ندارد. امتیاز مناسب را برای هریک از مقایسه های زوجی، عامل حن شهرت نسبت به عوامل دیگر در پرسش نامه درج نمایند. در ارتباط با معیار حسن شهرت که در پژوهش انتخاب شده محقق در مبحث حسن شهرت تأمین کنندگان بیشتر روی عوامل و معیارهای ذکر گردیده فوق ارزیابی خود را برای روشهای تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس، بر روی نمونه های انتخابی احتمالی، در صورت نیاز به جزئیات و… متمرکز نمود. برای پوشش دادن کامل این معیار سه زیر معیار در نظر گرفته گردید تا با رتبه بندی آنها به نتایج دقیق تر و کامل تر دست یابیم که عبارتند از: اعتبار تامین کننده در صنعت خود، قدمت نام تجاری، خاستگاه نام تجاری.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی پژوهش

  • تأثیر عواملی همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاری)، توان مالی، سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)، توان و دانش فنی، استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  • درجه اهمیت و اولویت هریک از معیارها در ارزیابی تامین کنندگان چگونه می باشد؟

 

1-5- سوال‌های فرعی پژوهش

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. تأثیر بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  2. تأثیر شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  3. تأثیر توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  4. تأثیر سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  5. تأثیر توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟
  6. تأثیر استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه می باشد؟

مطالعه و اولویت بندی تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با بهره گیری از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی